inte lätt att hänga med

liten lista på söndagen

doft: snor (jag är sjuk och lite snuvig) men det värsta är att jag har någon form av halsfluss, camilla med vi har tydligen smittat varandra!

sound: ljudet av TV:N

lektyr: inte mycket idag, har pluggat lite matte. Tänkte sätta på Lejonkungen för andra gången (hyrde den i fredags, har den bara på VHS annars)

mat: Vi åt något kinesiskt men nyss åt jag marängsviss.

sötsak: Marängsviss&choklad
kvällens heureka:
ingenting faktsikt, ska lägga mig och läsa.

samtalsämne:
studenten, håller på med inbjudningskorten (jag vet att jag är sen, men de är faktiskt klara nu)


Egentligen vet jag inte alls vad lekstyr eller kvällens heureka betyder men jag bara chansade och tittade vad personen innan skrivit men det kanske inte alls blir rätt, jag har aldrig hört de orden förut. Kanske något nytt? som för några år sedan när alla började kalla stranden för playan, jag fattade inte ett skit och jag skämdes för att fråga också, så jag bara hängde på och låtsades veta men till slut var jag tvungen att fråga för det höll inte längre, jag visste aldrig vart vi skulle eller vart vi skulle träffas eller ifall det ordet just dök upp i samtalsämnet bland kompisar satt jag som ett frågetecken och försökte hänga med.

Det är inte lätt att hänga med bland alla nya ord och desutom tyckte jag inte alls att det passade sig att stranden kallades för playan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0